2017 03 25, Šeštadienis Portalo filosofija   I  Bendradarbiavimas   I  Kontaktai   I  Atsakomybės ribojimas
              Portalas SVEIKATOS SODAS: Kuo arčiau Gamtos tuo daugiau sveikatos! 

Mažiau spam‘o – švaresnė galva.

img

 

PRAVARTU

       PIRMOJI PAGALBA

         KALENDORIUS

      DOPLERIO RADARAS

      PACIENTŲ TEISĖS

      ECHOSKOPIJA.LT

       AKIŲ KLINIKA

 „SVEIKATOS SODO“     VIDEO DIENORAŠTIS   

Hey.lt - Nemokamas
 lankytojų skaitliukas
Ką daryti, kol atvyks greitoji medicinos pagalba   print
2012-06-20
Vasarą dauguma žmonių keliauja: vieni į gamtą, kaimo sodybą ar pažintinę kelionę po Lietuvą, kiti į užsienį. Kiekvienas gali patekti į situaciją: gresia pavojus sveikatai arba gyvybei, o vaistų neturi, ir medikai toli. Verta atminti, kad mūsų organizmas – tai tarsi kompiuteris, kuriame slypi pakankamai „mygtukų“, padedančių valdyti tam tikras funkcijas. Svarbiausia žinoti, kaip padėti sau ir artimajam, kol atvyks medikai.

Padės taškų masažas

Jei staiga pasidarė silpna, ėmė ūžti ar spengti ausyse, svaigsta galva ir atrodo, kad prieš akis skraido muselės (tai gali atsitikti griuvus ir susitrenkus smegenis, patyrus saulės ar šilumos smūgį, perkaitus pirtyje, dėl supimo važiuojant automobiliu), turėtų padėti biologiškai aktyvių taškų masažas. Šiuos ant veide ir plaštakose esančius taškus reikėtų spausti apie 10–15 sekundžių. Pirmas taškas yra tarp nosies ir viršutinės lūpos esančios vagelės viduryje, antras – raukšlės tarp smakro ir apatinės lūpos centre, trečias – ant mažylio piršto ties nago šaknimi toje pusėje, kur bevardis pirštas. Ketvirtas – ant rodomojo piršto ties nago šaknimi toje piršto pusėje, kuri glaudžiasi su viduriniuoju pirštu. Aktyvavę taškus masažu, dar pamasažuokite paeiliui visų rankų pirštų galiukus.

Jei jums staiga pernelyg sumažėjo kraujospūdis, sukasi galva ir atrodo, kad nualpsite, atsigulkite ant lygaus paviršiaus ir šiek tiek pakelkite kojas. Geriausia, jei kas nors jas palaikytų aukščiau arba pasidėtumėte ant nedidelio paaukštinimo (sofos atkaltės, pagalvėlės, kelių knygų ar bet ko, ką rasite po ranka). Dėl to daugiau kraujo pritekės į smegenis. Jei galva sukasi, kojos linksta, o prigulti nėra kur (tarkime, esate parduotuvėje, gatvėje), kuo stipriau įtempkite, o po to atpalaiduokite kojų raumenis. Tai darykite keletą kartų. Kraujas iš venų pakils aukštyn, smegenys bus geriau aprūpintos krauju ir deguonimi, ir jums palengvės.

Kaip nuraminti kylančią audrą

Jei vargina tachikardija (per greitas širdies plakimas) ir staiga pernelyg šoktelėjo kraujospūdis, galite pasikliauti refleksais. Beje, pulsas padažnėja ir kraujospūdis kyla dėl stresų, kilus ginčui ir kitų nepalankių veiksnių, pavyzdžiui, pervargus. Tad jei atrodo, kad širdis iššoks iš krūtinės (taip būna, kai širdis plaka dažniau nei 100 kartų per minutę), skauda pakaušį, sprandą, krečia drebulys (tai gali liudyti, kad staiga kyla kraujospūdis), apima nerimas, pirmiausia atsisėskite ramiame kamputyje ir atsipalaiduokite. Tuomet giliai įkvėpkite, sulaikykite kvėpavimą ir iškvėpkite. Per maždaug 5 minutes pakartokite šį pratimą 10–15 kartų. Po kiekvieno įkvėpimo ir oro sulaikymo pulsas turėtų paretėti 4–6 tvinksniais per minutę, o kraujospūdis šiek tiek nukristi.

Taip pat galima pamėginti atsistojus atlošti galvą – tuomet suveiks Ortnerio refleksas ir širdis ritmas ims retėti 4–8 dūžiais per minutę. Kol jūsų pulsas taps normalus, gali prireikti pratimą pakartoti 8–10 kartų. Šį pratimą atsargiai turėtų atlikti žmonės, kenčiantys dėl osteoporozės, iškrypusio stuburo, kaklo slankstelių osteochondrozės. Pulsą suretinti galima ir veikiant klajoklį nervą. Užsimerkite ir lengvai paspauskite akių obuolius.

Ekstremaliose situacijose kontroliuokite kvėpavimą. Tai padės numalšinti skausmą, nuslopinti galvos svaigimą, beprasidedantį bronchinės astmos priepuolį, suvaldyti stresą, staigų kraujospūdžio šuolį ir išvengti širdies priepuolio. Suskaičiuokite iki dešimties, tuomet pro nosį iškvėpkite orą ir sulaikykite kvėpavimą. Įkvėpdami orą pro šnerves, įtempkite kūną, kiek laiko laisvai pakvėpuokite, stengdamiesi atpalaiduoti pilvo raumenis. Po to vėl giliai įkvėpkite ir taip pat giliai iškvėpkite. Pakartokite pratimą 4 kartus, kiekvieno įkvėpimo metu įtempdami, o iškvėpimo metu atpalaiduodami vieną iš šių raumenų grupių: iš pradžių – kojų raumenis, paskui – rankų ir viršutinės kūno dalies, paskui – žandikaulių ir galiausiai – pilvo.

Organizmą galima apgauti

Hipertoninė krizė, beprasidedantis infarktas ar insultas, glaukomos priepuolis (staigus akispūdžio pakilimas) ir gerklų tinimas, kuriuo pasireiškia sunkios alerginės reakcijos, – tai labai sunkios būklės, kurias galima sustabdyti joms dar tik prasidedant. Tam reiks „nukreipti organizmo dėmesį“ į kitą „problemą“. Nors skamba linksmai ar net neįtikėtinai, tą „problemą“ teks sukurti patiems.

Pridėkite prie padų karštą guminę šildyklę (jei kamuoja staiga pakilęs kraujospūdis ar akispūdis, guminę šildyklę dėkite ant sprando: išsiplėtus kraujagyslėms, kraujospūdis sumažės). Jei gresia infarktas, jūs neturite vaistų, o gydytojai toli, delsti neverta: suskaudus krūtinę panardinkite rankas į karštoko vandens sklidiną vonelę. Nuo karščio išsiplėtus kraujagyslėms, širdies aprūpinimas krauju ir deguonimi pagerės, pavojus sumažės ar laikinai praeis ir sulauksite gydytojo.

Daiva Norkienė

SXC.hu nuotr.

Atgal  

Dėl straipsniuose aprašytų gydymo, sveikatingumo metodų taikymo ar vaistų vartojimo portalas SVEIKATOS SODAS neatsako. Kreipkitės patarimo pas savo gydytoją, vaistininką ar tos srities specialistą. 
Perspausdindami, cituodami ar kitaip platindami portalo SVEIKATOS SODAS autorinę medžiagą įdėkite aktyvią nuorodą www.sveikatossodas.lt



Reklama: Stogo danga Baidarių nuoma dzūkijoje Reklamos paslaugos Plastikiniai langai Muitinės tarpininko paslaugos Krovinių pervežimai Medinės durys Mediniai langai Grindinio trinkelės

Svetainių kūrimas, seo paslaugossvetainių kūrimas, seo paslaugos

durys, medinės durys